Troubleyn | Jan Fabre

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

I'm sorry | Met Stella Hottler

Het personage van Stella Höttler is verdwaald en verward in deze veranderende wereld. Daarom verontschuldigt ze zichzelf, voor alles. Voor hoe ze eruit ziet, voor hoe ze zich gedraagt, voor wat ze zegt... Ze probeert haar weg te vinden in de wereld van zelfcensuur...

I believe in the legend of love | Met Ivana Jozic

Jan Fabre schreef 'Ik geloof in de legende van de liefde' in de vorm van een brief van een man aan zijn geliefde. Het resultaat is een echt persoonlijke tekst, over liefhebben en loslaten.

Io sono un errore (I am a mistake) | Met Irene Urciuoli

Io sono un errore | I am a mistake is een theatertekst die Jan Fabre schreef in 1988. Het is een manifest dat bijna neerkomt op een geloofsbelijdenis van de kunstenaar. De botte bekentenis 'I am a mistake' is als een mantra, die zich herhaalt en verdeelt...

Elle etait et elle est, meme | Met Els Deceukelier.

Elle était et elle est, même is geïnspireerd op Duchamps kunstwerk La Mariée mise à nu par ses Célibataires, même ook gekend als Le Grand Verre. Els Deceukelier speelt een verleidelijke bruid die zich situeert in de schemerzone tussen realiteit en verbeelding...

SIMONA, THE GANGSTER OF ART | MET Irene Urciuoli

Simona, the ganster of art gaat over een vrouwelijke heilige die op een missie is om één van de meest essentiële taken van de mensheid in ere te herstellen: vechten voor de kracht van schoonheid.

PEAK MYTIKAS (On the top of Mount Olympus)

Een 8 uur durende voorstelling

De hoogste top van de berg Olympus heet Mytikas. Een Grieks woord voor Neus. Omdat de goden op die berg wonen, is de Neus de neus van alle goden.

De Nachtschrijver. Rusland.

Jan Fabre maakte voor de 100ste verjaardag van het Bolshoi Drama Theater in Sint-Petersburg een bijzondere intieme versie van De Nachtschrijver (...)

Jan Fabre Teaching Group

"De hedendaagse performer verenigt performance, theater en dans. Fabre zoekt steeds naar fysieke implusen in en op het lichaam van zijn performers en stimuleert hen om vanuit die 'echte' fysieke gewaarwordingen te ageren op scène. Fabre noemt dat proces from act to acting"

The great European stage directors: from Stanislavksi to Fabre

De prestigieuze Britise uitgever Bloomsbury (Methuen Drama) publiceerde onlangs "The great European stage directors, from Stanislavksi to Fabre"! Volume #8 behandelt Pina Bausch, Romeo Castellucci and Jan Fabre. Nu te koop online (...)

'From Act to Acting' in het Bulgaars.

Nieuw! Het langverwachte boek 'Van act tot acteren: Fabres richtlijnen voor de performer van de 21ste eeuw', geschreven door Jan Fabre & Luk Van den Dries, is nu beschikbaar in het Bulgaars.

"Dit boek, dat 40 jaar van oefeningen en leermethodes verzamelt, klinkt als een uitdaging aan degenen die op het punt staan theater te maken, als een waarschuwing: brand binnen de vorm." - Romeo Castellucci

Gepubliceerd door Unipress.

'From Act to Acting' in het Russisch.

Het langverwachte boek 'Van act tot acteren: Fabres richtlijnen voor de performer van de 21ste eeuw', geschreven door Jan Fabre en Luk Van den Dries, is nu beschikbaar in het Russisch.

"Dit boek werpt een nieuw licht op de fysieke, mentale en vocale training van de performer en geeft bovendien inzicht in Fabres revolutionaire gedachten over hedendaags theater." - Luk Van den Dries

Gepubliceerd door Ripol/Palmira.

close